Måndagsbloggen

 Godmorgon.

Måndag och ny vecka igen. Jag sitter och väntar på min leverans från Ica kvantum. Beställt det mesta av vad jag behöver den här perioden.

Kom hem igår på e.m. Har varit barn och hundvakt medans dottern och mågen hjälpte dotterdottern att flytta.

Bilen var fullpackad när dom åkte. Och det kändes lite vemodigt att se flyttlasset åka iväg.

Det tar väl ett tag att vänja sig, som vid alla förändringar. 

Veckan som kommer har jag inte så mycket planerat. Inte just nu i alla fall

Skolan startar på torsdag. Så då börjar yngsta barnbarnet Alex att gå till mig efter skolan ett par dagar i veckan. När föräldrarna jobbar sent. Vi får väl se vilka dagar det blir.

Annars är veckan oplanerad och förhoppningsvis helt stressfri. Känner att jag behöver ladda mina batterier lite just nu. Behöver ägna mig åt lite egen själavård. Det psykiska är ju lika viktigt som det fysiska.


Det har blivit alldeles för lite av inre vård den senaste tiden. Att meditera eller att gå skogspromenader får mig alltid att må bättre.

Det gäller bara att ta sig för med att göra något av det också. Inte vara för upptagen med en massa andra saker.

Nu är strax matvarorna här. Så nu ska jag göra mig redo att ta emot alla matkassarna. 

Ha en riktigt bra vecka. Ta hand om varandra. Kram från mig.



Kommentarer

  1. Själavård är väldigt viktigt för att man ska må bra tycker jag.
    Ha en ny bra vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  2. ja själavården borde man sätta främst men så blir de ju ofta inte.. känner igen mig att det blir massa annat först ...men att gå ut med min kopp te och sitta i morgonrocken och barfota känna gruset eller gräset under fötterna det försöker jag alltid starta dagen med --ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning