Måndagsbloggen på en Söndag.

Nu är jag inne och bloggar en hel dag i förväg. Det är ju Söndag. Haha.

Sitter och lyssnar på regnet som smattrar mot fönsterrutorna. Det har regnat här så gott som hela veckan. Med små korta uppehåll emellanåt. Fast det fortfarande är hyfsat varmt ute får man riktig höstkänsla.



Som ni förstår har man inte kunnat vara ute mycket under veckan. Inne aktiviteter är det som gällt. Jag har läst, rensat skåpen, fixat garderoben. Gjort allt det där som inte blir gjort annars.

Har lagat soppor och grytor till middag. Riktig höstmat tycker jag. Men det passar vädret. Jag äter gärna lite "rejälare" middagar när det är grått och regnigt ute.

Det har verkligen inte hänt mycket under veckan. Men jag ville ju ha en lugn vecka. Och det fick jag. Kanske lite för lugn. Men det är ok det också ibland. Inte för ofta, då blir jag uttråkad.

Igår (lördag) kom min dotter, mågen och barnbarnet hit och fikade. Det enda barnbarnet vi har hemma nu. De andra två har ju rest till sina respektive skolor nu. Dom hade med sig en extra bäddmadrass till mig. Jag har haft en madrass som varit för hård. Så jag har inte haft så god nattsömn den senaste tiden.

Men inatt har jag sovit som en drottning. Så himla skönt. Plus att jag vaknade upp helt utvilad utan värk i kroppen.

Imorgon ska jag och en av granntjejerna iväg och prova på Linedance. Det ska bli roligt. Och eftersom det är första gången kostar det inget heller.

Får väl se om det är något för mig, som jag blir intresserad av att fortsätta med. Men det är ju alltid kul att prova på något nytt. Även om det visar sig vara ett misstag och helt fel.



Nu ska jag in på era bloggar och kolla vad ni har haft för er under veckan. Alltid roligt att kolla runt bland era bloggar.

Imorgon är det en ny vecka igen. Vi gör väl det bästa av den. Eller hur? 
Ha det bra och gör något för din egen skull under veckan.
KRAMAR 



 

 

Kommentarer

  1. Visst kan det vara skönt att ha det lite lugnt. Men som du säger, det för inte bli för länge.
    Så bra att du sovit gott och inte hade några krämpor när du vaknade.
    Då får vi höra nästa gång du gör ett inlägg om linedancen var kul.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det bra ni också i ert Casa 66 =)
      Kram

      Radera
  2. En lugn vecka ska man inte underskatta :) Ack så skönt! Bästa!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Det är sant att man inte ska underskatta lugnet.
    Särskilt i vår ålder. (jag fyller 64 i oktober)
    Ha det bra Titti.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning