Lite surr en lördags morgon

Jag har inte varit inne på bloggen på ett tag. Det har varit lite eländigt med hälsan och lite andra tråkigheter. Inget jag behöver tråka ut er med. Behöver bara säga att jag är på bättringsvägen igen.

Här har hösten anlänt nu. Det gick snabbt när det väl satte igång.


 Nu börjar träden gulna och släppa sina löv på marken överallt. Och man känner i luften att det är höst. Fast det är ovanligt varmt så är det den där krispigheten i luften som andas höst.


Vattenståndet i bäcken är fortfarande ovanligt lågt. Vi har inte haft så mycket regn här den här sommaren. Men det kommer nog en regnperiod snart, nu när det är höst.

Imorgon är det val. Jag har förtidsröstat. Så jag slipper trängas i någon vallokal. Ja trängsel är det väl inte egentligen, men det brukar vara långa köer utanför eftersom dom bara släpper in några åt gången. Pandemin har ändrat på hur man sköter många saker numera.

Apropå pandemin så har jag fått tid för min 4e vaccination i slutet av månaden. Den här gången sköter dom alla vaccinationer här i Sundsvall på ett ställe. Vilket har gjort att det blir lite längre väntetider. Men det är okej. Huvudsaken att man får sprutan och kan känna sig lite säkrare sen.

Älgjakten har dragit igång här. Så nu är dottern, svärsonen och äldsta barnbarnet ute och jagar. Han har nyss tagit sin jägarexamen, barnbarnet.

Mellanbarnbarnet, Fanny, som är 15 nu, ska åka en vecka ner till västkusten. Och göra praktik på ett marinbiolog institut. Hon vill utbilda sig till marinbiolog. Spännande. Kul att hon har ambitioner och ett driv att förverkliga sina drömmar.

Minstingen fyller 8 om drygt 2 veckor. Han börjar också bli stor nu.



Där är det så klart fortfarande mest lek och bus som gäller. Och fotbollen. Han är en riktigt duktig fotbolls målvakt. 

Ja, det var lite om barnbarnen i största allmänhet. Nu ska jag ta mig en påtår och sätta mig vid det öppna köksfönstret. Och andas in lite höst-krisp ett tag. 

Ha en riktigt skön helg nu! Njut av hösten. Ni som fått höst där ni bor förståss.


                                                KRAM PÅ ER.😊

Kommentarer

  1. Skönt att du börjar må bättre nu. Smidigt med förtidsröstningen, jag velar fortfarande om vad jag ska rösta på. Underbara bilder du bjuder på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Tack för att du tittade in till mig.
      Det är alltid kul med nya besökare.

      Radera
  2. Jamen så härligt att höra att du mår bättre! Hälsan är viktig...
    I år val röstningen enkel och hösten knackar på känns det som. Mysiga bilder du bjuder på och ta väl hand om dig nu...
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti. Det verkar vara något fel på din blogg just nu.
      Går inte att logga in. Hoppas det löser sig.
      Kram

      Radera
  3. Skönt att du är bättre.
    Jag har redan förtidsröstat i Spanien så jag slipper att stå i kö här i Sverige idag.
    Ha en fin och bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Kul att ni är i gamla hemlandet och hälsar på.
    Ha en fortsatt mysig tid med familjen.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning