Dagens surr

Det är en grå Måndag morgon här. Bara 9 grader ute just nu. Den här tiden på året har jag alltid svårt att klä mig "rätt" när jag ska iväg.

Sticker jag iväg på morgonen tar jag på mig något varmt för att slippa frysa. Men innan jag är hemma igen har solen kommit fram och det har blivit varmt. Så då svettas jag floder innan jag är hemma och kan byta om igen. 

Det bästa är att klä sig i lager på lager. Så man kan skala av sig ett lager när det blir varmt. Men då måste man ha en ryggsäck med sig att lägga kläderna i. Jag tycker inte om att släpa runt på väskor. Stoppar helst bara mobilen i fickan och går.


 Och så är det frågan om vilka skor man ska sätta på sig när man ska ut. Gympaskor/sneakers blir ofta lite svettigt tycker jag. Sandaler blir för kallt nu när hösten är här. Tygskor är väl helt okej. Men man kan ju inte gå utan strumpor hur länge som helst. Så då får det bli gympaskor ändå.

Är det bara jag som tycker det är svårt med klädseln så här i början på hösten? 

Början på den här veckan ser ut att bli riktigt lugn. Inget inplanerat än i alla fall. Sen torsdag-lördag ska jag vara hos barnbarnen och hundarna. Föräldrarna ska på konferens. Inte samma utan varsin. Men på samma ort. Så dom kan åka tillsammans ändå.

Hur ser era planer för veckan ut? Är det samma rutiner som vanligt? Eller händer det något roligt kanske?

Alla kan vi väl behöva piggas upp lite extra så här i början av hösten. När man fortfarande saknar sommaren som nyss var här.


Nu ska jag ut och lufta gympaskorna på dagens promenad. Ska gå förbi affären och handla lite på vägen hem också.

Ha en riktigt bra måndag nu alla bloggare. KRAMAR😊

Kommentarer

  1. ja du de där med att klä sig är inte lätt på hösten ..jag gick en vända till hemköp i stan å hade klätt mig i lite tjockare mjuk kostymbyxa ..å en tunn tröja med trekvarts ärm å en kofta på de ..fick ta av mig koftan halvvägs ..jätte kvavt här i dag å svetten lackade även på affären å jag är helt blöt i hårbotten ...nu kan de ju var mitt jäkla blodsocker som jäklas oxå men ändå ..de är svårt att klä sig ..hade funkat med shorts och t-tröja här i dag ...man blir ju även varm när man går ...tror byxor får vänta till snön kommer hahaha.... hoppas du fick en bra promenad ..här är de inga planer för veckan mer än de vanliga ..hade fint

    SvaraRadera
  2. Nej det är lite krångligt med klädvalen denna årstid. Det har jag blivit varse igen när vi varit i Sverige. Här hemma i Spanien är det shorts som gäller ännu en tid.
    Vi har nog inget inplanerat just nu för veckan, mer än att fylla upp kylskåpet igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Håller med dig! Det är sååå knepigt med kläder denna årstid. Varma dagar, kyliga kvällar och morgnar. Dags att byta ut sommargarderoben snart och leta fram lite mysiga tröjor :)
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen