Jag och joggingbyxorna

......ska slöa här hemma hela dagen idag.
Det passar alldeles utmärkt eftersom det regnar ute.
Det känns att det ligger höst i luften nu.
Och grannens rönnbärsträd dignar av rönnbär.
Då vet man att nu är det verkligen höst.

Igår var jag ute och rände hela dagen från morgonen till kvällen.
Jag och svägerskan åkte till Hudiksvall.
Hon hade ärenden att uträtta där och sedan blev det lunch och lite shopping.

Hudiksvall är en mysig liten stad som jag varit ofta i förr.
Min syster bodde där tills för ett par år sedan.
Igår var det dock regnigt och kallt så vi höll oss till inomhusdelarna av Hudik.
Men det blev en lång dag eftersom det är en bit hem också, 8 mil.

Så idag är jag nöjd med att sjava omkring hemma i mina mjukisbyxor.
Lyssna på regnet utanför och bara ta det lugnt.
Kanske lägga mig på soffan och titta på serier på Netflix.
En underbart skön slappardag.

Kommentarer

  1. Var i Hudiksvall några gånger när jag var tonåring och det är en fin liten stad. Skönt att gå och lalla omkring i myskläder när vädret är kass ute.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning