Zombie

Kände mig halvdöd i morse. Som en zombie.
Hade en av mina sömnlösa nätter i natt.
De kommer emellanåt och är alltid lika jobbiga.
Lyckades efter mycket om och men iallafall bli lite halv pigg.
Så jag kunde sticka iväg och handla mat.
Fast jag var knappt medveten om vad jag handlade.
Det är inte lätt att vara en Zombie när man ska handla, eller uträtta något över huvud taget.
Kom hem med ett par nya köksgardiner också.
De var på rea, så det blev billigt, bara 99 kr.
Har fler fönster i nya lägenheten så jag behövde nya gardiner överallt när jag flyttade in.
Mina gamla fick jag ge bort, en del till familjen och resten hamnade hos Erikshjälpen.
Men nu har jag nya gardiner till alla fönster.
Nu behöver jag bara en stege att klättra på så jag får upp dom också.
Jag är bara 150 cm så jag har lite svårt att nå.
Men stegar är minsann inte billiga att köpa.
Den här tex kostar 763 kr!!! Och den tillhör de billiga.
Sen finns det trappstegar som inte alls kostar så mycket. Men det räcker inte med en sån för mig.
Mina fönster är så höga och jag så kort så då når jag inte ändå. *suck*
Så någon stege har jag inte hittat ännu, dvs ingen som jag har råd att köpa.
Men det ordnar sig väl alltid på något sätt.
Nu är det dags för middag.
Det blir gårdagens rester, köttfärsbiffar och potatis.
Ska bara fixa lite sallad till.
Imorgon ska solen skina igen och här uppe i Sundsvall ska det bli 22 grader varmt.
Så då ska jag sitta ute och lapa sol.
Men nu är det kväll och dags för annat. =)

Kommentarer

  1. Näää, stegar är inte billiga alls. Och ska det sedan vara lite högre längd på dom springer hundralapparna iväg.
    Ha en bra kväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ta hjälp av Fixar-Pelle i stället! Annars kanske barnen kommer och hjälper till?
    Vi äldre skall inte klättra upp på stegar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning