Vårkänslan har infunnit sig

Det är soliga och fina dagar nu.
Man får riktig vårkänsla.
Till och med isgatan utanför mitt hus börjar fläckvis smälta bort.
Bara man kommer förbi isgatan här uppe  på höjden så är det barmark.
Ett par veckor till så är det nog riktig vår.
Tog en liten promenad i det fina vädret.
Bygget i backen nedanför där jag bor har tagit fart igen och verkligen kommit långt.
De har hållit på att bygga i ett helt år nu.
 Det ena huset verkar vara helt klart iallafall.
Tänkte söka en lägenhet där förut men det visade sig vara helt omöjligt.
Alla lägenheter var redan uthyrda innan bygget ens startade.

Efter min promenad fick jag en riktig energiboost.
Så jag bytte gardiner, städade och hann med att tvätta lite också.
På kvällen kom min granne med en burk hemmagjord senap hon hade gjort.  
Snäll granne som delar med sig, senapen var jättegod.
                    Bild från Arla.se


Idag är det slappar dag här har jag bestämt.
Jag ska läsa, lyssna på musik, titta på nån av alla serier på Netflix.
Och om jag får lust kanske jag tar med en kopp kaffe och sätter mig ute i solen på gården en stund.
Jag hoppas att ni som tittar in här också har en riktigt skön helg.
 

Kommentarer

  1. Ta det försiktigt innan du kommit upp för backen, så du inte slår omkull. Så snällt av grannen att dela med sig. Ha en skön lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen