Fyndade lite

Jag hade tur igår när jag skulle ut och handla i regnet och blåsten.
Min väninna skulle också shoppa lite, så jag fick åka med henne.
Fick trevligt sällskap och slapp bli blöt och kall. 
Först gick vi och tittade på all rea i klädbutikerna.
 Och jag som inte skulle ha något i klädväg, hittade en jacka på Lindex jag bara måste ha.
Den var inte på rea, men inte dyr ändå.

Påminner om den här jackan, som jag hittade bild på online.
Vi hann ta en liten fikapaus på Waynes också.
Innan vi fortsatte vår shopping runda ett tag till.
Sen avslutade vi med att handla lite mat på Willys.
Där hittade jag stora fina jordgubbar från Spanien.
Dom fick följa med hem så klart, kunde inte stå emot
den söta doften.
Handlade mat, bröd och andra livsnödvändigheter.
Och sen på väg till kassan slank en annan favorit ner i kundvagnen.
Jag älskar glass i alla olika smaker men choklad är favoriten och dubbel choklad är favoriternas favorit.
Tyvärr var jag för trött på kvällen för att smaka glass
Orkade inte smaka på jordgubbarna heller.
Det får bli ikväll istället.
När jag kom innanför dörren hemma upphörde regnet och solen tittade fram.
Typiskt, det är ofta så det blir så här års.
Idag är det en grå dag igen.
Får väl hoppas att solen gör ett återbesök hos oss.
Men jag bryr mig inte så mycket om vädret idag.
Jag ska bara vara hemma och ta det lugnt.
Och så ska jag smaka på de ljuvliga jordgubbarna.
Ha en riktigt skön helg nu.
Det ska jag också ha.

Kommentarer

  1. Här är vädret också lite fram och tillbaka nu. Sol på dagen och nu bara mulet och blåst. Så god glassen såg ut. Gubbarna vet jag är goda. Det är ett måste här i kylskåpet.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning