Sömnbrist och regnväder

Det har snöat i två dagar och idag regnar det.
Inget roligt väder att vara ute i precis.
Men jag måste iväg och handla lite.
Har jag tur kanske regnandet gett med sig innan jag är redo att ge mig av.
Annars får jag ta med mig ett paraply.
 

När jag kommer hem i eftermiddag ska jag göra den där ost och skinkpajen jag varit sugen på ett tag.
 
Sen ska jag väl hitta på något gott till fredagsmys också.
Om jag orkar vara vaken och ha något mys.
Jag passar barnbarnens lilla kattunge medans dom är borta.
Han är bara lite över 4 månader och jättebusig, helst de tider på dygnet då jag försöker sova.
Och han leker gärna med saker som låter rejält.
 
Så jag är lite tröttare än normalt just nu.
Det är tur att han är så söt så man glömmer sin irriterande sömnbrist.
Och så fort man rör honom så spinner han dessutom.
En riktig liten sötnos, fast väldigt busig.
Mina egna katter(båda 9 år) är helt uttröttade och undrar när busen ska hem till sig igen.
Det blir på Söndag, säger jag, så ni får stå ut två dagar till.
 
 

Kommentarer

  1. Man får tänka, att det inte är för evigt du kommer ha sådär. Du får sova ifatt nästa vecka. Ha en skön fredagskväll så gott det går.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning