Influensadags


Det går något influensavirus här just nu.
Så min dotter och hela familjen är sjuka.
De lämnar smittan vidare till varandra och en efter en blir sängliggande.
Är så glad att jag inte varit där på ett tag så jag inte blivit smittad.

Idag har jag gjort..... ingenting. Och det var så skönt
Småplockat lite hemma bara.
Inte ens promenerat.

Igår ledde mitt promenerande till att jag hamnade på en affär jag inte besökt på länge.
Kom hem med lite oplanerade inköp.
Tex en pyjamas till det ena barnbarnet och ett paraply till det andra.
Kanske skulle börja lämna bankkortet hemma när jag går på mina promenader.

Nu är det snart middagsdags, det börjar redan att mörkna härinne.
Ska tända lite lampor, duka fram min middag och sedan njuta av den och av kvällen.
Och av att hösten och regnet stannar utanför medans jag har det varmt och skönt inne.

Ha en skön kväll nu.
 



Kommentarer

  1. Ibland är det svårt att låta bli att handla när man ser något. Ha en bra och skön kväll nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen