Att göra ingenting





Att göra ingenting är faktiskt riktigt svårt, nästan omöjligt.
För man gör ju alltid något, även om man ligger och läser, tar ett bad eller bara sitter och funderar.

Mitt att göra "ingenting" består för det mesta av att bara småplocka här hemma.
Ta det lugnt och titta på någon Netflix serie kanske.
Eller prata i telefonen i en evighet med en god vän.

Sånt ska jag ägna mig åt denna grå dimmiga Fredag.
Kanhända tar jag mitt paraply och går en sväng senare på dagen.
Lämnar garanterat bankkortet hemma idag.
Tänker inte ens gå i riktning mot centrum, om jag går.

Jag hoppas att ni får en bra Fredag och en skön helg.
Ni som inte har familjer som ligger sjuka kan ju passa på att njuta av att umgås med varandra. =)

Kommentarer

  1. Låter som en skön fredag. Ska nog nästan göra det samma. Ha en fin fredag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Åh jag önskar att jag också kunder lämna div kort hemma och bara gå ut och njuta, eller icke-njuta någon gång. Detta ständiga handlande...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning