Oturs förföljd

Jag verkar vara riktigt oturs förföljd just nu.Det är som om det svävar små osynliga oturs spöken ovanför mitt huvud hela tiden.

Först gick min mobil sönder. Den bara dog helt tvärt.
Konstigt nog så tog jag det med ro. Stressade inte upp mig alls.

 Nästa sak som hände var att jag köpt en chromecast. Var lite orolig för om det skulle funka med min tv. Som ju har några år på nacken.
Det var inga problem med min tv. Det visade sig vara min dator som inte var kompatibel. Nu började jag känna lite stress.

Sen skulle jag ladda min surfplatta. Det gick inte alls.
Den tog inte in någon ström från laddningskabeln.
Så nu är den helt död. Vet inte om det är sladden eller surfplattan det är fel på.
Nu steg stressnivån ordentligt.

Jag lyckades fixa en tillfällig lösning med mobil behovet. Och kände att stressen lugnade ner sig lite.
Trött av allt krångel gick jag och la mig.
Kom upp i morse och hittade mobilen simmande i vatten. Hade glömt ett vattenglas på mitt lilla brickbord bredvid mobilen. Det hade katten vält omkull under natten. Behöver jag säga vad som hände med min stressnivå???

Jag har konstaterat att allt som har med el att göra inte fungerar för mig just nu.
Jag och elektronik prylar är helt enkelt inte kompatibla.

Önskar att jag hade en extra stor inkomst så jag kunde ersätta alla saker som oförklarligt går sönder.
Förutom mobilen och vattenglaset. Det var helt och hållet mitt eget fel.
 
 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen