Inspiration

Inspiration kan vara så olika från en stund till en annan.
Och ibland hittar man ingen inspiration alls.
Just nu är det mat och inredning som inspirerar mig.

Jag har ett starkt begär efter frukt, bär och grönsaker just nu. Helst i stora mängder. 
Jag lusläser alla intressanta recept jag kan hitta och jag testar olika saker som dyker upp i min fantasi.
Med olika resultat. En del mindre lyckade ska erkännas.

Heminredning är också något jag brinner för just nu.
Ta en titt på det här badrummet. Jag älskar det.

Det får mig att genast vilja slita ut allt i mitt eget lilla badrum. Göra om, fräscha till. Ett sånt här badrum är som gjort för att bara njuta. Tyvärr har jag inte ens plats för ett badkar hos mig. Min lilla vindsvåning med snedtak överallt är väldigt svårinredd.
Så jag får fortsätta att drömma och inspireras av andras inredningar.

Den tredje inspirationskällan i mitt liv är förstås böcker. Inte bara för att leta fakta, bilder och ren inspiration. Utan också för att bara koppla av och kanske fly verkligheten en stund.

Och man kan ju kombinera alla tre sakerna. 
Läsa en bra bok i sitt imaginära badkar medans man mumsar på ett päron.

Jag undrar vad andra inspireras av. Vad inspirerar dig?


 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning