Riktigt kallt



Den kallaste dagen på länge idag, -23 ute.
Jag hatar att frysa!
Får bylta på mig ordentligt innan jag ger mig iväg ut.
Jag ska iväg och handla lite inför helgen.

Jag har betalat alla räkningar.
Skönt att ha det gjort, även om det inte blir någon förmögenhet över.

Sen är det ju det här med maten.
Jag planerar och skriver listor för att det ska bli så billigt som möjligt.
Det är sällan jag slösar faktiskt.
Och jag får det ju att räcka till.

Men jag ser ju hur en del andra handlar.
Och brukar undra hur högt matkonto dom har per månad.
Hur mycket är "normalt" att lägga på mat för en vuxen per månad?
Hur mycket handlar ni för?
Själv brukar jag hålla mig runt 1500/månad.
Men jag vet inte om det är som de flesta andra.

Ja,ja det heter ju att "Rätta mun efter matsäcken".
Det är det jag gör.
Men ibland skulle jag vilja ha mer.
Vem vill inte det ibland?

Det blir ingen längre promenad i den här kylan.
Får ersätta promenaden med att cykla på motionscykeln.
Inte heller något jag gillar egentligen.
Promenerar hellre faktiskt.
När det inte är -23 grader förståss.

Helgen tänker jag tillbringa i mitt eget trevliga sällskap.
Jag och jag har inte bestämt vad vi ska göra.
Men det känns som om det ska bli skönt att bara vara hemma och ta det lugnt.
Äta en god middag och mysa i soffan.
Bara koppla av.

Ha en avkopplande helg ni också!

Kommentarer

  1. Jag har sedan lång tid tillbaka satt av 1600kr/mån till mat och det räcker om jag inte slösar.
    Faktum är ju att jag många dagar lever riktigt gott och aldrig någonsin känner att jag måste snåla men visst behöver jag planera de vardagliga inköpen noga och försöka undvika de lockande impulsköpen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det ju här också. Planera och undvika impulsköp. Precis som du har jag väl egentligen inget att klaga på. Jag och katterna har ju allt vi behöver. =)

      Radera
  2. Vacker bild! -23!! Skönt när man kan vara inne! Visst är det trevligt att bara vara ibland! Ta tass om dig och missarna! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta tass om er ni också. Och ha en riktigt mysig helg! Kram och NosGos =)

      Radera
  3. Mm, vi är ju sex pers varav flera tränar och två är tonåringar så vi äter för lite över sex tusen. Hoppas du får en mysig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter ju helt normalt. Ni är ju en hel familj. Jag började fundera när bekanta till mig, som är 2 vuxna utan barn hemma, sa att dom handlar för mellan 5000-6000 per månad. Tänkte att jag kanske handlar extremt billigt.Men så verkar det ju inte i allafall. Verkar som om jag handlar ungefär som er andra här på bloggen. Ja,ja, ibland funderar jag lite väl mycket. =)
      Ha en fortsatt skön helg nu! Kram

      Radera
  4. Hoppas att helgen blev så mysig som du ville. Och varm och god inomhus!

    Har ingen aning om hur mycket jag kostar i mat per månad...men säkert lite mer än det?

    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland funderar jag på hur andra lever. Och om vi är väldigt olika. Men det verkar som om vi är mer lika än man skulle kunna tro. Ha en bra början på nya veckan. Kram =)

      Radera
  5. Hur stor matkostnaden per månad är vet jag inte. Det är maken som sköter den utgiften och jag tar hand om ett flertal av de andra fasta utgifterna, amorteringen av huset inräknat.
    Kram kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att allt är bra med dig min vän. Och att ögonen är återställda efter operationen. Kramar <3

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen