Det är en bra dag idag.



Det är grått ute men sol inne idag.
Jag är på ett strålande humör.
Inte av någon särskild anledning, är bara glad idag.

Jag har inte bloggat så mycket som jag brukar den senaste tiden.
Det känns som om allt jag skriver bara blir en upprepning av tidigare inlägg.
Saknar inspiration just nu antar jag.

Men jag tänker inte sluta blogga helt ändå.
Tar det väl som det kommer så kanske inspirationen återvänder så småningom.
Men just nu är den på semester på hemlig ort.

Den här helgen ska jag ha mitt barnbarn här.
Vi ska äta pizza och sen ska vi ladda med chips och dip och titta på Melodifestivalen.
Det är ju dags för den första deltävlingen imorgon.
Det ska bli roligt.

Det är alltid roligt att göra saker tillsammans med barnbarnet.
Men ju större hon blir desto mer saker kan man dela med varandra på ett annat sätt.

Hon växer sååå fort och är inte så liten längre.
Nu kan hon t.o.m. låna sin mammas telefon och skicka sms till mig.
Nu hade ju inte vi mobiltelefoner när vi var små.
Men även om vi hade haft det tvivlar jag på att jag kunnat sms:a själv när jag var 6 år.

Ja, som ni märker är jag otroligt stolt över mitt barnbarn.
Och det ska ju en mormor vara förståss. =)

Trevlig helg alla som kommer förbi min blogg!

Kommentarer

  1. Såklart du ska vara stolt övr ditt barnbarn. Det är jag över mina också.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst vore det konstigt om man inte var stolt över sina små?
      Kram =)

      Radera
  2. Känner också att inspirationen börjar tryta. Kanske är det längtan till våren och uteliv... Eller finns det ett samband med att mänskligheten står och stampar på samma fläck... Ibland vill man bara ställa sig och skrika rakt ut mot solen: släpp in lite värme i människornas hjärtan ! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kunde inte sagt det bättre själv! =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen