Måndag, redan.




Redan Måndag igen. Dagarna och veckorna bara rusar förbi i en rasande fart.
Tur är det, annars vet jag inte hur jag skulle stå ut med vintern.
Nu kan man ju hoppas på att den rusar förbi lika snabbt som veckorna gör.
För detta eviga snöande är bara jobbigt.
Och all is under snön gör att det är glashalt på vissa ställen, vilket jag fick uppleva själv häromdagen.

Jag klev ner från trottoaren för att gå över vägen.
Mitt i gatan flög båda fötterna bara undan och jag ramlade pladask.
Hur jag än försökte ta mig upp gled jag bara omkull på isen igen.
Låg där och sprattlade som en fisk.

Två bilar stod och väntade på att få köra förbi mig.
Ingen av dom hade en tanke på att erbjuda hjälp heller.
Jag fick helt enkelt krypa på alla fyra tillbaka till trottoaren, upp på snökanten, för att ta mig upp på benen igen.

Som tur var skadade jag mig inte i alla fall.
Fick lite ont i ena vristen, men inget allvarligt.
Och nu vet jag exakt hur mycket hjälp man kan räkna med att få från sina medmänniskor, dvs främmande såna.
Den hjälpen är lika med noll och ingenting!

Som jag skrev i mitt förra inlägg har jag ÄNTLIGEN lyckats köpa en ny dator.
När man haft windows vista en evighet är det inte lätt att lära sig hur windows 8 fungerar.
Allt är ju helt annorlunda!
Men det går framåt, sakta men säkert lär jag mig.

Jag är jätteglad för den nya datorn.
Den har en massa finesser min gamling inte hade.
Och en HD skärm som gör att bilden blir otroligt bra när man spelar upp videofilm.
Och nu kan jag Skypa med syrran som bor utomlands.

Nej, tiden flyger som sagt var.
Jag har saker att göra och tider att passa.
Så jag måste avsluta det här tangentknackandet.
Ska göra mig redo att ge mig ut i det ständiga snöandet.
Med broddar på skorna numera.
Man lär sig minsann.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen