Nu får det vara slut på otur för ett tag!

Förstår inte riktigt vad det är som händer mig just nu.
Det är som om oturen följer efter mig överallt.
Fast jag försöker att vara så positiv att jag nästan mår illa åt mig själv. (skämt förståss)

Jag är diabetiker och blir jättelätt smittad av förkylningar och annat.
Håller mig alltid undan när någon i bekantskapskretsen är förkyld.

Trots det blev jag smittad av min brors förkylning nu sist. Han var sjuk i tre dagar, jag var däckad i två veckors tid.
Inte nog med det, sen vandrade förkylningen vidare till mina bihålor där den slog sig ner och gjorde sig rejält hemmastadd.
Det var ett smärtsamt arbete att vräka den ovälkomna ockupanten.

Hann inte mer än börja känna mig någorlunda frisk igen så hände nästa grej.
Jag bet sönder en tand!

Smärta, värktabletter och lite lätt panik följde.
Satt och ringde runt till varenda tandläkare i stan.
Men tydligen går alla tandläkare på semester samtidigt
Har dom gemensamt semesterparadis?
Eller är det en komplott mot alla patienter för att vi ska märka att dom verkligen behövs?

Till slut lyckades jag knipa åt mig en återbudstid på folktandvården.
Väl där visade det sig, efter en hel timmas tortyr i tandläkarstolen, att tandroten var inflammerad.

Så nu äter jag återigen medicin och värktabletter.
Tills nästa vecka då jag ska tillbaka till tortyrkammaren igen.
För att förhoppningsvis slutligen bli av med problemet.

Det där lilla oturs-trollet som smyger efter mig får ta och ge sig nu!
Får jag tag på den lilla illbattingen ska jag sparka honom i baken så han flyger tillbaks dit han kom ifrån.
Hoppas han har vett att hålla sig undan ett tag nu.

Kommentarer

  1. Håller tassarna för att det är slut med elände nu.Tröstbuffar

    SvaraRadera
  2. Tack mina sötNosar! Kram och NosGos

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning