Jordens dag.


Idag är det Jordens Dag. En dag då man ska tänka lite extra på jordens miljö och olika sätt att skydda den.
Det är en global dag, Earth Day, instiftad redan 1970 av en amerikansk senator.http://www.earthday.org/
Klicka på länken om du vill komma till organisationens hemsida för mer information.

Det är jättebra att det finns en Jordens Dag. Och i dessa tider behövs det mer än någonsin. Men för att det ska fungera måste vi alla hjälpa till på vårt eget sätt. Det finns alltid något man kan göra. Något man kanske inte tänkt på förut. För dom som absolut inte har möjlighet att göra något själv finns ju alternativet att hjälpa till genom att skänka pengar.

Vad ska du göra på Jordens Dag? Förutom den vanliga sopsorteringen? Jag ska på läkarbesök.
Men sen ska jag gå ner till stan och se vad som händer där. Jag har ingen aning om hur jag ska hjälpa till extra. Men det förväntar jag mig hitta idéer om på stan. Så får vi se vad det blir.

Ha en Trevlig Jordens Dag alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning