Helgens äventyr

Den här helgen ska bli ett äventyr. Som kan gå hur som helst. Men jag har ställt in mig på att det SKA gå bra. Positivt tänkande är ju viktigt.

Jag vet inte om ni känner till att jag är sambo.
Med tre svarta katter. Dom skulle nog säga att det är jag som bor hos dom, inte tvärtom. Mina katter är inte förtjusta i hundar. Har försökt vänja dom. Men det brukar sluta med att dom är rätt sura på mig efteråt.

Den här helgen ska dotterns Jämthund, en supersnäll tik, vara hos oss. Hela helgen, medans dottern med familj är bortresta. Jag tänker utsätta mina katter för
den ultimata invänjningen genom att låta hunden vara med oss hela helgen.

Fungerar inte det här så kommer dom aldrig att vänja sig vid hundar. Men jag hoppas att det kommer att gå som en dans. Positivt tänkande!

                      En bild från förra invänjningsförsöket.

Förra gången dom träffades låg två av mina katter under min säng hela tiden. Bara en av dom vågade sig fram och spana in hunden på lite närmare håll.
Vi får hoppas att alla tre vågat sig fram innan Söndag i alla fall. 

Det är vad jag ska ägna mig åt den här helgen.
Vad ska alla ni andra göra? Något trevligt hoppas jag.
Och inte alltför ansträngande. Eller lika riskabelt som att bjuda hem en stor hund när man bor med tre katter. =)

Kommentarer

  1. Spinnande! Man vänjer ju sig efter ett tag.. om man får tid på sig! Går säkert jättebra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dag 1 var det bara Tassa som vågade vara framme och bete sig ganska normalt. Dag 2 var både Tassa och Yama framme och lekte som vanligt. Men inte med hunden, bara med varandra. På kvällen var Vilde trött på att ligga under sängen. Då kom han fram och promenerade omvägar runt hunden. Sen sov han på soffan med hunden nedanför sig. Vilket framsteg.
      Nu är det den sista dagen för den här gången. Dag 3 alltså. Ska bli intressant att se om det blir fler framsteg idag.
      NosGos och Kramar =)

      Radera
  2. HUr gick det?

    Vill katterna ha ett familjeråd om detta? Du kanske blir tvungen att införa något slags familjedemokrati? Min gamle arbetskompis Ingvar hade ordnat det så hemma. Det var majoritetsbeslut som gällde. Det fanns fyra personer i familjen. Han, hans hustru och 2 barn. Alla hade rösträtt och varsin röst. Alla utom Ingvar. Han hade av säkerhetsskäl tilldelat sig 5 röster så att alla stolligheter beträffande tv-program, nöjen, resmål, inköp och vad han skulle utföra kunde röstas ned.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där Ingvar verkar vara en klok man. Jag ska följa hans exempel. Katterna får en röst var, alltså tre, själv har jag precis som Ingvar fem röster. Då blir allt så bra så! =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen