Idag ska jag....

Idag ska jag vara hemma och bara ta det lugnt.
Jag ska inte göra något nyttigt alls.
Jag ska bara vara.

Jag skulle ha haft mitt barnbarn här.
Så jag har sett till att avboka allt annat.
Och så har jag gjort undan det jag hade att göra.
Så att jag skulle kunna ägna mig helt och hållet åt
dotterdottern och alla hennes lekar.

Tyvärr blev hon sjuk och fick feber i går kväll.
Så vår lek dag blev inställd i sista minuten.
Oftast när sånt händer brukar hon bli jätteledsen och
gråta i en evighet.
Men hon tog det med förvånansvärd fattning den här gången, jag blev nog mer besviken än hon.

Så därför har jag en hel dag på mig nu att inte göra någonting alls.
Det finns nog en och annan som undrar hur man bär sig åt då.
Men det vet jag faktiskt inte, inte än.
Det vet jag inte förrän i morgon.

Krya på dig snabbt nu Fanny!
Så du kan komma och leka med mormor.




Kommentarer

  1. jag vet hur man gör ingenting alls
    man bara sitter på en stol och stirrar ut i tomma luften
    lycka till med det :D Kram /S.B

    SvaraRadera
  2. Det är väl inte att göra ingenting. Sitter du på en stol och stirrar gör du ju någonting. Jag har kommit fram till att det är omöjligt att inte göra någonting alls. Kram =)))

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning