Helg igen.

Jaha, så var det helg igen, det gick svindlande fort.
Det känns som om det varit helg i evigheter och som om det aldrig hinner bli vardag igen.
Så känns det alltid efter jul och nyår tycker jag.
Då längtar jag efter den vanliga vardagen.
Då är jag ur less på alla långa helger.

Den här lördagen ska jag umgås med mitt barnbarn.
Hon ska komma och sova här.
Jag hoppas att den utlovade solen kommer så vi kan vara ute lite, kanske bygga en snögubbe.
Snö har vi ingen brist på här.

Sen hjälper hon mig att laga mat och så myser vi lite.
Hon har blivit så stor att vi umgås på ett annat sätt än förut, pratar och umgås mer, leker inte hela tiden.
Fast det är så klart att vi leker också, men allt är så mycket lugnare på något sätt.

Ibland känns det som om tiden går så fort att jag inte riktigt hinner med.
Det känns nästan lite obehagligt.
Jag undrar om alla vi vuxna känner så, om det har med åldern att göra?

Ja, här flyger tiden iväg och jag har faktiskt inte tid att slösa bort tiden vid datorn idag.
Jag har en del saker jag ska hinna göra innan mitt älskade barnbarn kommer.
Men jag önskar alla som kommer förbi här en skön
helg!
Med allt vad det innebär. Vi "ses" på måndag. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen