Önskelista


Mitt barnbarn har alltid lite annorlunda saker på sin önskelista.
Häromåret önskade hon sig små gröna ärtor från frysdisken.
I år har hon en brinnande längtan efter en sovsäck.
Eller sovare som hon kallar det.
Ingen vet varför eller vad hon fått idén från.
Men hon har tjatat om sin sovare så mycket nu så igår
åkte jag iväg och köpte en till henne.
En rosa med Disney prinsessorna på.
Det blir nog en favorit-julklapp.

Det är lite svårt att hitta någon julstämning just nu.
Inte en gnutta snö, bara regnigt och grått och kallt.
Mer höst än vinter faktiskt.
Är det så här framtidens vintrar kommer att se ut?
Med klimatförändringarna kommer det kanske att bli så.
Men jag hoppas ändå på att snön ska komma snart.
Ingen jul utan snö tycker jag.

Det står överst på min önskelista i år.
Snö. Massor av vit härlig snö!

Kommentarer

  1. Ni kommer nog att få en kanonjul tror jag... små gröna ärtor används i vårt hus som skadekylare...

    Hemikramar ♥

    SvaraRadera
  2. Kommer att tänka på min kusin (som är 41 idag)som ville bli trafikmärke då han blev stor :)

    SvaraRadera
  3. Hemi, jag önskar verkligen dig en bra jul!
    Det är ni värda efter allt jobbigt ni går igenom.
    Stor kram!


    Spammis, tack för ett gott skratt! =)))

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen