Julbord


Igår var jag och åt julbord. Ett väldigt bra julbord med mycket gott
att smaka på. Med betoning på ordet smaka.
För det är ju det man bör göra. Smaka på lite av varje.
Inte äta sig proppmätt på favoriterna bland rätterna.

Dessutom har jag ju ätit LCHF kost de senaste veckorna.
Och vill inte förstöra något som får mig att må så bra.
Så det gäller att vara smart och äta med hjärnan inte med ögonen.
Att välja bort det som inte är så bra för en.
Eller kanske byta ut mot något liknande men mer hälsosamt.

Det är inte speciellt svårt heller.
Bara man använder sitt eget sunda förnuft.
Lite som med livet egentligen.

Försök att välja bort saker som inte är bra och bara
krånglar till ditt liv i onödan.
Om du ändå råkar föräta dig på livets julbord.
Så ta en magtablett eller ett glas samarin.
Ge sjutton i efterrätten.
Så ordnar det sig ändå till slut.

Nej, nu får det vara färdig filosoferat för idag.
Det är fredag och nästan helg.
Ha en trevlig helg alla bloggisar!

Kommentarer

  1. Har inte ätit nån julmat ännu, men till veckan så. Magtablett låter bra, var hittar man en sån, tro?

    Kram på dig och tack för gott råd! :)

    SvaraRadera
  2. *Avundsjuk* =0)

    Vi äter ju också LCHF (vilket hjälper mot makens smärtor dessutom) så vi kommer ha en nedtonad jul på alla sätt...

    Men nästa år hoppas vi kunna njuta fullt ut av att vi alla är friska igen.

    Varma hemikramar och tack för din underbara kommentar hos mig, den värmde oerhört ♥

    SvaraRadera
  3. Matte tycker att prova är ordet och så låter hon bli köttbullarna och det där vanligaste och tar en lite bit skinka. Mest lax och sånt om matte får välja och sen det viktigaste: Godis och efterrätter..Man är ju olika som tur är. Hoppas att ni får en mysig fredag.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Här blir det ett minimalt julätande denna jul...men på julafton ska mamma och jag äta julbord på hemmet..Gör det för hennes skull ingen annan kan komma på julafton så det blir vi två...

    En annorlunda jul blir det ...utan pappa...förra julen var vi i chocktillstånd..denna har vi fortfarande inte fattat och saknaden är fortfarande stor.

    Men livet går vidare och jul blir det varje år trots allt.

    kram och ha en skön helg...jag har jobbhelg again!!

    SvaraRadera
  5. En kommentar som inte har något med inlägget att göra. Jag kollar alltid din musiklista.
    Såg att du hade gjort om den igen.
    Undrar bara var du hittade Darren Heyes.
    Älskar honom men hade inte hört den här låten förut.

    SvaraRadera
  6. Madonnan, prova Pepcid Duo. Finns på apoteket.
    Kram =)


    Hemi, visst är LCHF bra! Jag har nästan blivit frisk från min typ2 diabetes. Minskat från 3 till bara 1 tablett om dagen.
    Stora kramar till dig! =)


    Dui och Deco, tycker din matte verkar vara en klok tvåbening. Jama det till henne från mig.
    NosPussar till bloggens coola katter.


    Tant Otto, jag minns första julen utan pappa. För 3 år sedan. Det var tomt och konstigt. Det blev många tårar. Men samtidigt blev det ändå väldigt bra på något märkligt sätt.
    Det blir säkert så för er också denna jul.
    Hoppas du hade en lugn jobb helg.
    Kram =)


    Anonym, hämtar all musik till blogglistan på You Tube. Gå in där och sök på sångtitel eller artistnamn så ordnar det sig. Då hittar man det mesta. Lycka till! =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen