Jordgubbsampeln










Jag fick en ampel av min dotter i går. En jättestor jordgubbs-ampel.
Naturligtvis blev jag glad. Jag älskar jordgubbar.
Men var ska jag hänga den?

Jag bor i en liten vindsvåning utan balkong.
Jag har försökt sätta den i fönstret, men den var för stor.
Ute i trapphuset gick inte heller.

På den gemensamma uteplatsen i trädgården?
Nej, då vaknade snåljåpen i mig. Tänk om grannarna går och äter
upp mina jordgubbar då. Det är minsann MINA!

Så jag springer fortfarande omkring här med min ampel.
Och blir mer och mer frustrerad.
Det här var verkligen inte lätt.

Jag blir såååååå irriterad!!!!
Snart åker den ut i trädgården i alla fall.

Kommentarer

  1. Haha förlåt jag skrattar men jag ser framför mig hur du knatar runt med ampeln.... :-)
    Så du har inte heller någon balkong, jag saknar det hemskt nu när det är så fint väder på kvällarna men snart så får jag TVÅ stycken! Underbart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha Jag skrattar också. =o)
    Kan se dig framför mig hur du rusar runt med ampeln i högsta hugg. Men jag förstår dig precis - Det är DINA jordgubbar och ingen annans! Och folk kan vara såååå klåfingriga, tyvärr!

    Kan du inte plantera om dem i en balkonglåda som du hänger /sätter fast UTANFÖR ditt fönster???

    Vet du - en annan sak... TACK för dina underbara ord inne på min blogg. De betyder så mycket för mig ♥ Kram / Rozie

    SvaraRadera
  3. Om du hänger den ute, se upp för fåglar... mina jordgubbar får en hemsnickrad kaninbursliknande skapelse över sig när bären börjar komma... annars blir det inget kvar för mej att smaska på...

    SvaraRadera
  4. Annica, skratta du. Jag skrattar själv också.
    Två balkonger låter lyxigt skönt. Speciellt för mig som inte har någon. Ska du flytta till det nyrenoverade?
    Kram=)

    SvaraRadera
  5. Rozie, tack själv för att du alltid är så omtänksam!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Haggann, ja jag kommer ihåg hur det var med dotterns jordgubbsland förra året.
    Och allt detta rensande sen. Blir trött bara jag tänker på det.
    En ampel är nog alldeles lagom för mig. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen