Det slår aldrig fel

Varför ringer alltid telefonen när man står i duschen?
Eller när man slagit sig ner vid middagsbordet, bänkat sig framför tv:n för att se en film, eller på något annat sätt är upptagen.
Det slår aldrig fel.
Sen försöker man avsluta samtalet så fort som möjligt utan att vara otrevlig.

Varför är det aldrig någon som ringer de där störande samtalen när man inte har ett dugg att göra utom att sitta och rulla tummarna?

Jo, för då är det man själv som uttråkad ringer runt och stör andra som står i duschen eller sitter vid middagsbordet.
Så är det, det slår aldrig fel

Kommentarer

  1. Dagens inlägg är kopierat från min blogg på ab.
    Efetersom man inte kan importera alla inlägg därifrån och hit. Får man helt enkelt kopiera ett i taget. Ska försöka välja ut några och föra över. Kan ju omöjligt kopiera alla efter flera års bloggande där.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tyckte jag kände igen det där. Ska se om det går bättre att kommentera nu, sonen har gjort några justeringar!:)

    (nej, det blev det inte, måste gå in o ändra igen... konstigt! Kan inte alla blogga på Wordpress istället... )

    SvaraRadera
  3. Ja tanken fanns hos mig idag att jag kanske borde flyttat till WP.
    Det har varit så mycket strulande här ett tag.
    Med inloggningen bl.a.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen