Tur att vi katter har humor!

Det är tur att även vi katter har humor! Häromdagen hade mamma och jag varit ute med småttingarna. Det var en paus i regnandet så då passade vi på. På väg in igen stötte vi på en bekant till mamma. Först skulle hon hälsa på mina ungar. Jag såg välvilligt på fast hon jollrade som en fåne. Men sen började människan och skulle jollra med mig också!!! Då visade det sig att hon trodde att jag också var en kattunge! JAG, en KATTUNGE!!! Har väl aldrig blivit så förolämpad! Jag som är över 2 år nu och mamma till tre ungar och allt. Funderade en stund på om jag skulle klösa henne lite. Men sen bestämde jag mig för att skratta åt det i stället. Tur för henne att vi katter faktiskt har humor.

Kommentarer

  1. Hm, du får se det som en komplimang. Du ser alltså fortfarande ung och vacker ut. Inga rynkor i pälsen eller slokande svans. Det måste väl vara positivt.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Sippo, se det som en komplimang och inte en förolämpning

    SvaraRadera
  3. Jam, det är ju en sak att se ung ut...men att bli fånigt jollrad åt, klart att du blev förolämpad! Tur, som jamat, att du har humor och kunde överse med dumheterna. Tassen!

    SvaraRadera
  4. Ja tror att tvåbeningen var så uppspelt över dina småttingar att hon helt enkelt glömde bort sig. De är lite tröga de där på två ben.

    Tass

    SvaraRadera
  5. Sippo: Tack kompis! Tänkte inte på det. Men du har så klart rätt! Man är fortfarande ung och vacker! *sträcker stolt på mig*

    Maya: Jag gör det Maya min vän! Vi är vackra vi katter! Inte några rynkiga människor inte!

    Gustav: Nåjam, jag har nu med hjälp av kloka råd från Sippo lyckats förstå att det egentligen är en komplimang. Men tack för din förstående tass kompis!

    Nea: Ja dom är verkligen tröga! Måste bero på att dom bara har två ben. Ingen svans och inga morrhår. Stackarna! Dom är ju helt vanskapta! *ryser*

    SvaraRadera
  6. ♥ Du lila väna, söta och smäckra Babsan! Du ser ut som en uppenbarelse från katthimlen! Om tusende mjausiga sånger skulle sjungas, då skulle de alla handla om lilla fröken Babsan, hon som vunnit våra klappande katthjärtan! ♥

    Weee aaareee iiiin lööööv!
    *Chin & Cher*

    SvaraRadera
  7. Vi menade LILLA! Och inte LILA! *mutter, mutter* Dumma sekreterare!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning