God morgon

God morgon på er den här lördagen, den första lördagen i Juli. Jag började morgonen med att spilla ut en hel kopp kaffe på vardagsrumsmattan.

Ingen bra början på dagen. Men nu är det fixat och nu sitter jag här med en ny kopp kaffe. Som jag inte ska spilla ut.

Vi har lite växlande väder här. Inget väder att sitta ute och njuta i. Men däremot perfekt väder att promenera i. Så det ska jag göra. Ta en rask promenad. Så rask som jag orkar förståss. Jag är ingen friskus. Tyvärr.

Veckan har varit sig lik. Inga förändringar eller överraskningar. Har fortfarande inget besked om lägenheten jag sökt. Men det är nog många sökande. Ny och fräsch lägenhet med alla bekvämligheter, som diskmaskin och tvättmaskin. Vid norra kajen, precis vid vattnet och bara tvärs över gatan så är man mitt inne i stan. En dröm för många. Men hoppas kan man ju alltid.

Jag har inget att läsa nu. Så jag tänkte ta mig till bibblan idag. Men kom på att om jag väntar till nästa vecka får jag nog sällskap av dottern. Hennes semester börjar på måndag. Alltid roligare med sällskap, så jag väljer att vänta ett par dagar till.

Nu ska jag titta in på alla andra bloggarna jag följer. Måste ju se vad ni har för er. Om ni gör något särskilt den här sommaren. Eller kanske bara slappar och har det skönt. Hoppas i alla fall att ni har det bra.


                                                KRAMAR FRÅN MIG!!!
 

Kommentarer

  1. Tur att du inte fick kaffet på dig, så du hade bränt dig.
    Då får vi hålla tummarna ett tag till.
    Här har vi det varmt nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Här har det återgått till vanlig svensk sommar. Regnskurar och väldigt växlande. Runt 20-22 grader.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

En liten varning

Äntligen Fredag