Måndagsbloggen, på en lördag. Grattis till alla mammor imorgon.

Ja det är lördag idag. Men jag känner för att göra ett litet inlägg här på bloggen ändå. Fast det är fel dag. Haha.

Det är em. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Jag har städat mitt hem. Dammat och skurat och så har jag bytt gardiner i stora rummet.

Ibland använder man olika namn på samma rum. Varför? Vissa kallar det stora rummet. Andra säger vardagsrummet och en del säger tv rummet. Inget av det är väl fel eller mer rätt. Tycker bara det är lite roligt att samma rum har så många olika namn.

Idag blir det lasagne här. Den är inte färdig än. Men jag gjorde lite sallad nyss. Så är det bara att sätta sig och äta sen. 

Känner inte alls för att titta på tv idag. Annars brukar jag oftast titta på tv efter middagen. Då kvällen börjar. 

Ikväll ska jag nog ta en liten kvällspromenad istället. Kanske gå ner till bäcken en stund. Det är alltid så fridfullt att sitta där och bara lyssna på ljudet från  den porlande bäcken.

Imorgon är det Mors Dag! Grattis till alla oss mammor! Vi är väl värda att firas. Fast egentligen skulle vi väl firas varje dag, inte bara en dag om året. Tycker jag.

Men Grattis till alla mammor! Jag hoppas ni får en fin dag.

KRAM



Kommentarer

  1. Åhh så mysigt och hoppas du fick en fin stund där vid bäcken. Tack för tänkvärda ord på min blogg, det är nog dags att ta det lugnt....jag vet! Du fick mig att tänka efter :)
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti. Det värmer att höra att jag kunde vara till lite hjälp.
      Kramar till dig.

      Radera
  2. Hoppas du fick en skön stund nere vid din bäck.
    Ha en fin och bra morsdag idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Tack Carin. Hoppas du också hade en fin mors dag.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning