Utslängd



Det ska ju vara en första gång för allt.
Och idag på vårdcentralen hände det mig något för första gången.
Jag blev utslängd! Så kändes det i alla fall.

Jag skickades till labbet för att ta blodprover.
Sköterskan stack glatt in nålen i min arm.
Men mina ådror ger inte blod till vem som helst inte.
Dom rullar alltid undan och idag var inget undantag.

Då brukar vanligtvis sköterskorna byta till en tunnare nål och prova med en annan blodåder.
Men den här sköterskan blev arg.

Hon kastade ifrån sig allt och utbrast: "Nej, nu avbryter vi här!" "Du får åka till sjukhuset och ta dina blodprover där istället."

På 5 sekunder, kändes det som, blev jag utkastad.
Och stod lite lätt skakad utanför labbet med en remiss till sjukhuset i handen.

Jag har funderat på sjuksköterskans konstiga beteende.
Den enda förklaring jag kan komma på är att hon måste haft en extremt jobbig dag.

Vem vet, hon kanske just fått mens.







Kommentarer

  1. Jisses???

    Det där verkar ha varit en sån där overklig, oväntad situation där man blir så överraskad och chockad att reaktionen inte kommer förrän det är för sent.

    Helt sjukt. Jag har inte en aning om hur jag själv skulle ha reagerat? Det är nästan så jag tror att jag hade känt mig så kränkt att jag nästan börjat gråta av ren ilska och frustration? Om jag inte hade varit så väluppfostrad hade det kommit ett antal svordomar och tillmälen här ..... men du får fylla i tomrummet själv, vilket jag inte tror du har något besvär med, eller hur? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så chockad att jag blev totalt handlingsförlamad. Inte förrän efteråt reagerade jag som jag borde gjort medans jag var där. =)

      Radera
  2. Oh shit! Mkt konstigt,men om det var mig hade jag förstått en viss negativ upplevelse, för jag svimmade en gång, med nålen i armen, när de stack och stack och ändå inte kunde hitta ådran. Och sjuksköterskan var nyutbildad och jag tror det var hennes första dag på jobbet...

    Men sen, alltså Libra: Det sista var faktiskt en sexistisk kommentar! Kvinnor ska och är (för det mesta) professionella oavsett om de just "fått mens" eller inte, och dessutom är det väl veckan INNAN man fått mens som man reagera knasigt, inte när man "just fått mens"? Vava??!

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, har jag blivit utnämnd till sexistisk! Haha. Jag tänkte inte ens på att det kunde uppfattas så. Tänkte mer på att det är just vid det tillfället jag själv brukar ha nerverna utanpå kroppen. =)))

      Radera
  3. Mm, hon kanske just hade blivit dumpad, fått veta att ett barn svälter sig/ drogar/ blivit nazist eller vad som helst. I vissa lägen håller jag på att professionella också ska få vara människor med sina fel och brister... hoppas det gick bra för dig i alla fall. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om att även service personer måste få ha dåliga dagar ibland. Blev bara så överrumplad av hela situationen. Går ofta på provtagning där eftersom jag är diabetiker. Men har aldrig varit med om något liknande tidigare.Så förhoppningsvis och troligtvis var det väl en engångsföreteelse. =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning