Komplimanger värmer



Jag har haft min dotterdotter här i helgen.
Hon är i en ålder då barn tänker mycket och har funderingar om det mesta.

Vi pratar alltid mycket om det hon tänker på.
I ett av de samtalen kom vi in på hur det är att vara mamma och varför just mamma är så bra.
För Fanny tycker ju självklart att hon har världens bästa mamma.

Men varför har hennes mamma blivit en så bra mamma, undrade hon.
Så tittade hon allvarligt på mig en stund innan hon sa:
"Det är ju självklart för att du är hennes mamma och är en så bra mamma. Så då har hon lärt sig hur en bra mamma ska vara"

Det var den finaste komplimang jag har fått på länge.
Älskade barnbarn! =)

Kommentarer

  1. Underbart! Njut av den länge och kom tillbaka till den när du känner dig lite låg.Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Härligt, och komplimanger är till för att spridas. Jag blir till och med lite varm i hjärtat av att du delar med dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag blir lite varm i hjärtat av din kommentar. Kram =)

      Radera
  3. Det var nog lika sant som det var rart sagt av den lilla gullungen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna! Du är verkligen "en trevlig tjej"! =)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen