Känner mig........

....trött hela tiden.
Dygnet runt är jag energilös och trött.
Det känns som om jag aldrig är riktigt utvilad.
Allt jag gör går i slow motion.

Men jag är inte sjuk.
Jag ställer bara om mig inför hösten.
I början av varje höst drabbas jag alltid av den här jobbiga tröttheten.

Det är precis som om jag vissnar själv i takt med blommorna.
Men sen när hösten blivit så där färgsprakande vacker, då får jag tillbaka min energi igen.

Så det är bara att stå ut med den här tröttheten ett tag till.

Lustigt vad påverkad man är av alla årstiderna.
Sen kommer vintern och då skulle jag önska att jag kunde gå i ide.
Och slippa kylan, jag hatar att frysa!

Men nu är jag alldeles för långt i förväg.
Hösten har ju nyss gjort sitt intåg.
Så varför tänka på vintern redan *ryser*

*Gäsp* Nu ska jag ta en till kopp kaffe.
Och så ska jag kika in på mina favoritbloggar och se vad ni har haft för er.

Ha en riktigt bra dag nu!

Kommentarer

  1. Jo det börjar kännas att hösten är på väg. Egergiflödet tycks onekligen störas eller åtminstone förändras.
    Plötsligt har jag blivit kvällstrött. Det har väl inte inträffat på år och dag.
    Den goda sidan av den här förändringen är att jag fått ork att pallra mig ur sängen innan solen kommit upp. På så vis klarar jag att komma ut i ottan och fånga gryningen och morgonljuset med kameran. Omväxling förnöjer!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också blivit kvällstrött. Brukar vara en riktig nattuggla annars. Men nu gör jag precis som du, tidigt i säng och tidigt upp igen. =)

      Radera
  2. Visst blir man lite seg när det blir mörkare.. men sen har ju var årstid sin charm.Det är ju inte så dumt att kura ihop sig under en filt med sina katter! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvällsmys är ju faktiskt extra mysigt under de mörka årstiderna. Det har ni rätt i. Kram och NosGos

      Radera
  3. Jag har inte kunnat njuta riktigt av den här sommaren. Trots det fina vädret. Den trötthet, eller snarare initiativlöshet som jag kännt nästan ett år snarast kulminerade när det var som grannast.
    Hösten med sina färger och den klara friska luften känns som början på något nytt. Även mörkret! En nystart. Kravlöst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju ett poetiskt sätt att se på det. Kravlöst låter ju positivt. Jag hoppas verkligen att hösten blir en nystart för både dig och mig.
      Kram =)

      Radera
  4. Hur är det med Libra nuförtiden? Sedan jag började med (liberal) LCHF har jag inte känt mig trött alls! Vi stoppar i oss för mycket kolhydrater och får blodsockret att åka berg- och dalbana... Men det kanske du inte alls gör, vad vet jag :) Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Spammis! Gud vad kul att höra från dig! Det var ju sååå länge sedan sist. Bloggar du igen eller är du bara på "besök"?
      Jag funderar på att prova den där nya 5:2 dieten alla pratar om. Har läst lite om den och tycker det verkar vara värt att testa.
      Nu ska jag se om jag hittar dig på bloggen. Jag hoppas det!
      Kram =)

      Radera
  5. Nej, jag bloggar inte :). Borde kanske... Men jag har din blogg bland mina favoriter i browsern och ibland då jag bläddrar där, inte så ofta tyvärr, så tittar jag in hos dig. Tycker det är imponerande och framförallt trevligt att du fortfarande bloggar!
    Förlåt om du tycker jag lägger mig i, men du antydde i ett inlägg att du har högt blodtryck, och fått besvär av medicinen? Kolla isf här, folks kommentarer, många har normaliserat sitt blodtryck:
    http://www.kostdoktorn.se/det-hoga-blodtrycket-forsvann-med-lchf
    Jag tycker du ska testa lchf istället för 5:2, som jag tycker bara är en variant av traditionell lågkaloridiet. Åtminstone läsa på lite om lchf, på t. ex. Kostdoktorn som jag länkade till ovan, som informerar på ett bra och sakligt sett (läs: gå inte efter vad media skriver och säger, de vet oftast ingenting). Själv var jag helt förbluffad över allt positivt jag fick med lchf.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen