Nu är det helg.

Solen skiner från en klarblå himmel och det ser
riktigt somrigt ut idag.
Men det är inte mer än +6 grader ute än.
Så ingen direkt sommarvärme, inte så här på morgonen i alla fall.

Jag hade planerat att åka ut på landet över helgen.
Men har ställt in det eftersom jag ju haltar omkring
här med min onda tå.
Är jag ute på landet vill jag kunna göra annat än att
bara sitta stilla med foten högt.

Så det blir en lugn helg hemma i mitt eget sällskap.
Jag har en bok jag inte börjat läsa än.
Och skulle läslusten fattas kan jag ju alltid börja
virka på den nya duken jag skaffat mönster till.
Eller fördriva tiden med att maraton titta mig igenom
alla avsnitt av mina gamla favoritserier.
Jag hittar alltid på något som får den här ensamma
helgen att bli rätt trevlig trots allt.

Hur er helg än ser ut så hoppas jag att den är
precis som ni vill ha den!
Ha det! 


Kommentarer

  1. Det verkar som om din helg blir bra trots ond tå...min tå är bättre nu och behöver inte lindas om längre men den går inte i några trånga skor ännu...så jag får fortsätta gå barfota i mina sandaler. Inte mig emot.
    Hm dottern och jag har kollat igenom hela serien med Mia och Klara...hahahha skitroligt...om man nu gillar deras lite torra sarkastiska humor...den serien rekommenderar jag..liksom desperate Housewife som jag kan titta på hur många gånger som helst.
    Ally Mc Beal är oxå en favorit från förr .
    Vad har du för favorit serie?

    Ha de fortsatt gott hela helgen.
    Stor Ottokram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi verkar ha samma smak när det gäller serier. =)
      Jag gillar Solsidan också och Grey´s anatomy.

      Vad bra att din tå är bättre. Får inte heller in foten i skor.
      Foppatofflorna bara. Men kan ändå inte gå någonstans än.
      Klarar med mycket möda av att ta mig nedför trappen och släppa
      ut katterna. Får vara nöjd med det.

      Hoppas du har en bra helg också!
      Stor Kram

      Radera
  2. Ibland är det rätt skönt att inte göra så mycket. Ta tass om er! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas ni har en skön helg också!
      Nosbuff och Svanskram =)

      Har er matte någon blogg eller är det bara ni som bloggar
      hos er? Om matte har någon blogg besöker jag den gärna.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen