Aktuell rapport.

Rapport från sjuksängen dag 4.
Halsen känns något bättre.(den sexiga rösten är kvar)
Men näsan rinner som en vattenkran.
Feber och yrsel vill inte ge med sig.
Tålamod har jag alltid haft väldigt dåligt med.
Och det lilla jag har börjar tryta.
Men om jag hade haft ett säkert botemedel
mot förkylning skulle jag vunnit nobelpriset
för länge sen.
Att jag inte har fått detta prestigefyllda pris innebär
alltså att jag inte har något botemedel.
Ingen mirakelkur. 
Shit också! Bara att fortsätta bygga högar av
snor papper runt sig, missbruka nässpray och
smutta på äckligt te med honung i.
Idag skulle jag inte vinna någon miss universum
tävling precis.
Skulle inte ens komma på en hedrande jumboplats.
Om någon sitter och trycker på någon topp hemlig
dunderkur, så tipsa mig gärna.
Måste vara frisk imorgon kväll.
För då fyller mitt lilla barnbarn år.
Tror inte hon har några frikort till att utebli från kalaset
att dela ut.
Speciellt inte till bus mormor = jag.

Kommentarer

  1. Vi är inte så duktiga på såna tips men skickar massor med spinnhealing och hoppas att det blir bättre.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dui och Deco!
      Er kan man alltid lita på!
      SvansKram och TassKlapp

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen