Strejken fortsätter.

Hade sån framgång med gårdagens strejkande så jag
funderar på att strejka även idag.

Mitt under mitt strejkande igår kom min bror och hans fru
och hämtade mig, helt oplanerat. Och bjöd ut mig på en
underbart god middag. På en jättefin restaurang med
uteservering. Satt ute i solen och njöt av de kulinariska
höjdpunkterna.

Om jag strejkar även idag kanske det händer något
lika roligt igen.

Ska åka och handla med min dotter i em.
Men om jag bara handlar onyttigheter så kan det väl
inte räknas som strejkbryteri.

Tar nu med mig kaffe och en bok ut till min strejk i
solstolen. Life is good!!! =)


Kommentarer

  1. Verkar bra med strejk, klokt att fortsätta! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Det är ju det som är själva syftet med att strejka, att få fördelar! Spammis

    SvaraRadera
  3. Dui och Deco, klokare katter än ni finns inte.
    Ni har som vanligt alldeles rätt.
    NosPussar till er båda! =)

    SvaraRadera
  4. Spammis, den främsta fördelen brukar ju vara höjd lön eller sänkt arbetstid. I mitt fall blir det nog varken det ena eller andra. Men jag blir utvilad i alla fall. Garanterat. =))))

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen