TRÅKIGT!

Jag har så tråkigt att det kryper i kroppen på mig!
TRÅKIGT! TRÅKIGT! TRÅKIGT!

Vandrar runt här hemma som en osalig ande.
Sitter vid datorn, går upp och plockar lite, sätter på radion. Går tillbaka till datorn. Skurar badrummet, städar garderoben, bäddar rent i sängen. Syr ett förkläde till minsta barnbarnet.Tar en kopp kaffe och sätter mig vid datorn igen.
Hela tiden så rastlös och uttråkad så jag skulle kunna spricka.

Ute snöar det som vanligt.

Herregud vad tråkigt allt är i dag!

Kommentarer

  1. Den känslan känner jag igen .. det blir en helt bortkastad dag av livet och det känns inte bra. Jag säger som du sa på min blogg .. vad synd att du inte var HÄR och hjälpte mig med säckbärandet .. för det kändes faktiskt riktigt uppiggande!! :-)

    SvaraRadera
  2. Gosa katt är alltid en bra syssla när man inte har annat att göra! Ja, gosa katt är faktiskt det viktigaste man kan sysselsätta sig med, när jag tänker efter...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  3. Oj hallå! - då skulleru vari här ida när matte å gammelmatte fari omkring som tossingar. Det städas! De e inge kul för oss katter, men Imma å ja har i alla fall vari ner i kapellet å ja har blivit klosternovis! I kväll ska matte velsingna mej me vigvatten, va nu de e för någe, men de blir inte förrän senare ikväll å efter de ska vi festa om lite för å fira min utnämning - sejer gammelmatte.
    Matte å gammelmatte kan oxå va så där oroliga å uttråkade å då lägger dom sej på sina sängar å läser å dricker te. De e mysit sejer dom å de tycker vi katter oxå för då kan vi krypa ihop hos dom!
    Tasskram från Conny, klosternovis i Otterbäcken

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning