MÅNDAGSBLOGGEN.

Hej, igen. Det var länge sedan sist. Ända sedan början på februari. Förstår inte riktigt själv varför det blir så långa blogguppehåll för mig nu.😏

En orsak kan ju vara att jag inte tycker att det händer så mycket i mitt liv just nu. Inget intressant att skriva om i alla fall.

Men allt måste ju i och för sig inte vara så super intressant heller.

Så nu har jag bestämt mig för att använda bloggen som en vecko-blogg. Alltså göra ett nytt inlägg varje måndag. Och skriva om veckan som gått.

Första inlägget kommer alltså nu, så välkommen till MÅNDAGS BLOGGEN:

 Veckan som gick .......ja, vad kan jag säga om den??? 

Jo, jag började motionera. Börjar med korta promenader. För att öka på vecka för vecka. Måste mjukstarta efter att jag varit instängd stora delar av vintern. Det har mest varit snö, is och halka här där jag bor. Ramlade och gjorde illa armen för en månad sedan. Så inte ens broddarna hjälpte. Blir isen för tjock fäster inte broddarna i den. Fick jag erfara. Men nu börjar det tina upp. Så nu kommer jag igång igen.

Jag har rensat kyl, frys och skafferi också. Bort med allt onyttigt. För nu ska jag lägga om kosten också. Känner mig som en riktig tungviktare efter den här vintern. Jag har ju suttit här i mitt ide och mumsat på en massa kolhydrater och annat onyttigt. Men nu är det slut med det. 

                                    


 Så nu är det dags att köra LCHF igen. Det är det som jag har lättast att följa. Det brukar fungera bra för mig.

Har min dotterdotter, Fanny här på middag varje torsdag. Då kommer hon efter skolan och äter middag innan hon går vidare till en konstkurs som är på kvällstid. Eftersom jag bor nära både skolan och kurslokalen är det enklast för henne att mellanlanda hos mig. 

Var lite fundersam på vad jag skulle göra för mat som passar min diet och hennes smak. Men det blev kyckling med potatisklyftor till Fanny. Och jag åt kyckling med sallad. Så det kommer nog fungera bra även övriga torsdagar.

I lördags var jag på bio med min dotter och dotterdotter. Var duktig och avstod från att köpa filmgodis. Hade i och för sig ätit middag innan bion. Så det var inte så svårt att avstå godis då jag fortfarande var mätt. Vi såg Antman Quantumania. Den var både rolig och spännande.

                                 

Det har blivit väldigt dyrt att gå på bio den senaste tiden. Vi fick betala 140 kr för en biljett. Inte klokt vad snabbt det har ökat i pris.

Söndagen spenderade jag i viloläge i soffan  I alla fall större delen av dagen. Tittade på skidåkning och så läste jag ut min bok. Den första i en trilogi av Nora Roberts.


Den var riktigt bra tyckte jag. Så nu ser jag fram mot att få läsa fortsättningen. Måste få hem den först.

Ja det var veckan som gick. Nu får vi se om det händer något nytt den här veckan. Den har ju precis börjat. Så vi får väl hoppas att det blir något att skriva om i nästa inlägg på Måndags Bloggen.

Ha en bra vecka nu. KRAM


Kommentarer

  1. välkommen tillbaka ...mycket vardag här oxå ..ska bli nice att följa dina vecko bloggar ...hade fint

    SvaraRadera
  2. Hej på dig, undrade vart du tagit vägen.
    Men nu ska det bli skoj att följa din veckoblogg framöver.
    Lycka till med dina förändringar i din vardag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Hej Libra! Roligt att läsa dina bloggtexter. Jag heter Susanne och undervisar i svenska i Nederländerna. Mina elever slukar allt som är på svenska och har med Sverige att göra. Är det okej att jag delar länken till din blogg med dem? Hälsningar, Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej, självklart får du dela länken. Omtänksamt av dig att du frågar.
    Då "ses" vi snart igen här på bloggen. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning