En varm helg

God morgon alla glada och mindre glada. Det är en varm lördag morgon. Det ser ut att bli lika varmt idag som det var igår. Då hade vi +28 grader här. Lite svettigt. 

Jag går mina dagliga promenader. Men när det är så här varmt väljer jag att antingen gå på morgonen eller vänta till kvällen. Då är det svalare att vara ute och röra på sig.

Just nu försöker jag att vänja min envisa katt vid en s.k. kattrappa. Det är inte det lättaste. Hon är väldigt misstänksam mot den nya anordningen.


Trappan på bilden är likadan som den jag skaffat. Men hon gillar den inte alls. Förstår inte varför hon inte gillar friheten att kunna gå och komma som hon vill själv. Hon verkar tycka att jag begär alldeles för mycket av henne. Haha. Där får man för att man försöker komma med bra lösningar.

Dagarna går fort. Semestern närmar sig med stormsteg. Bara fjorton dagar kvar.


Det blir en vecka i husbil tillsammans med brorsan och hans fru. Vi brukar ofta semestra tillsammans. Så det blir säkert kul.

När man skriver blogginlägg är det ju bra om man publicerar dom också. Inte bara låter datorn stå och traskar iväg och gör annat. Men det var precis det som hände här. Så det jag skrev i morse får jag publicera nu på e.m. 😂

Det har skett vissa framsteg med katten och trappan under f.m. Så nu har hon faktiskt gått ut den vägen. Men hon verkar inte vara hågad att komma in samma väg. Men så småningom ....kanske....hoppas jag.

 Nu ska jag ta något kallt att dricka. Sätta mig ute i skuggan där det fläktar lite.


Ha det riktigt bra nu och njut av sommaren. KRAMAR


Kommentarer

  1. Hon lär sig nog åt det andra hållet med så småningom.
    Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  2. Katter kan verkligen vara envisa. Men det ordnar sig nog ska du se. Visst har vi en underbar sommar här i norr. Såg att det var störtskurar och åska i södra Sverige.
    Mysigt med husbils semester.
    Hoppas ni får fint väder på semestern. Fast när man har husbil är man ju inte så beroende av vädret.
    Man kan ju mysa och titta på film om det regnar.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja med husbil blir även en regn dag mysig.
      Det har du rätt i. Jag hoppas ni får fint väder när ni åker norrut.
      Kram

      Radera
  3. perfekt med stege till missen hon lär sig säkert snabbt ..bara inte andra missar letar sig dit oxå ..hoppas ni får fint väder på erans semester ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas stegen kommer fungera för henne. Tror inte andra katter skulle få komma in för henne. Så det går nog bra.
      Ha det fint du också.
      Kram

      Radera
  4. Ja det är varmt....väldigt varmt. Katter är ju envisa men trappan var ju en smart idé! Söndag igen och en solig sådan...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Varmt som i en bakugn. Orkar inte göra något. Bara söka svalka. Ha en skön söndag Titti. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning