Är så trött

Jag ska åka till IKEA idag och köpa rullgardiner.
Det blir väldigt ljust här på morgonen och jag vaknar alltid strax före 6 p.g.a av det.
Längtar efter lite sovmorgon.

Så här ska sättas upp rullgardiner i ALLA fönster.
Sen ska jag köpa present till min dotter som blev 37 igår.
Ska dit på födelsedagsfika i e.m.
Det blir en lugn tillställning för de stora barnen är borta, bara minstingen hemma.
Största pojken är i Leksand på vattenlandet där och har skoj.
Medans dotterdottern är ute och seglar med bästa kompisens familj i ett par dagar.

De har verkligen ett härligt sommarlov.
Själv skulle jag önska att det kunde komma lite regn nu.
Speciellt med tanke på alla skogsbränder som härjar över hela landet.
Men det ser ut att bli ännu en dag med temperaturer på över 30 grader.
Det gäller att försöka hitta skuggiga platser.
Och att inte glömma att dricka extra mycket vatten.
Jag ska ta en vattenflaska med mig när jag sticker iväg.
Och det gör jag alldeles strax.
Ha en bra dag nu.


Kommentarer

  1. Nej, man får inte glömma att dricka massor i denna värme som är. Och rullgardiner måste bli toppen att ha när det blir så ljust fort nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen