En helt vanlig dag

Igår var jag och storhandlade, det tog rejält på krafterna.
Var helt slut resten av kvällen.
Låg bara på soffan och slöade framför tv program jag inte var särskilt intresserad av.
Idag ska jag städa lite och i em kommer min Fanny.
Veckan har börjat i sina vanliga invanda spår alltså.
Får se om den bjuder på några överraskningar.
Man kan ju alltid hoppas.

Nästa vecka är det påskhelg.
Jag köpte påskägg till alla barnbarnen igår.
Ska köpa några småsaker till att fylla minsta barnbarnets med.
Han äter ju inte godis på samma sätt som de stora.
Så jag stoppar alltid en leksak i hans ägg också.
Medans de större barnen får en liten slant i sina.
Skulle gärna lagt ut bilder på de fina äggen men det går tyvärr inte.

Jag får inte till anslutningen mellan min nya mobil och bloggen.
Så jag kan inte lägga ut mina egna foton.
Har gett upp försöken, nu får det vara tills jag träffar dottern.
Hon är ett tekniskt snille så hon kan fixa det mesta.

Nu ska jag starta dammsugaren så det blir fart på städningen.
Ha en alldeles förträffligt bra dag nu. 


 

Kommentarer

  1. Här får vi svischa en slant till våra barnbarn. Annars finns det rätt mycket godis här nere som är lite annorlunda och gott också. Vi hade med oss hem nyligen till dom. En hade beställt muffinsbjörnar med nougat i. En annan sura bläckfiskar som är gelegodis. Men vi gjorde som du förut lite godis och så en slant.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning