Lifta med ett löv

Var är sommarvärmen? Inte här iallafall.
Det blåser kalla vindar, det regnar var och varannan dag.
Man måste fortfarande ha jacka eller tjock tröja på sig utomhus.
Barnbarnen får åka till badhuset istället för till stranden.
Som tur är har de nära till en kanonbra simhall.
Men badstranden som brukar vara full av sommarfirande barn och föräldrar ser ut så här nu
Öde och tom. Vattnet är för kallt ännu. Fast det är i mitten av Juli.
På land är det 17 grader, vxl molnigt och väldigt blåsigt.
Resebolagen går det nog bra för just nu.
Många flyr till varmare länder, bort från vårt trista väder.

Min nyinköpta grill har jag inte ens invigt än.
Och min nya AC har jag bara använt 2 gånger.
Har inte funnits behov av att kyla ner.
Skulle snarare behöva värmas upp.

Men fy vilken gnällspik jag blev helt plötsligt.
Jag som alltid försöker hitta något positivt i allt annars.
Jag ska nog klä på mig och ta en promenad.
Promenera bort den negativa energin.
Hitta det positiva igen.
Vad finns det som är positivt med att promenera i "stormen" ute?
Förutom att alla bekymmer kan blåsa bort förståss.
Man kanske kan lifta med ett löv om man hittar ett tillräckligt stort.



 

Kommentarer

  1. Ja man kan börja undra vart värmen har tagit vägen för oss nordbor. Inte ens dubbla siffror på termometern på morgonen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar inte som om vi får någon riktig sommar i år.
    Trist! Men den kanske försovit sig och inte kommer förrän i augusti. Och så blir det en riktig britt sommar istället. Det var ett försök att vara positiv haha Kram=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning