Sommartid



Jag undrar hur många som glömde ställa fram sina klockor en timma innan de somnade igår?


Jag har ett svagt minne av att jag glömde det en gång.

För några år sedan skulle jag möta en kompis som aldrig dök upp.
När jag ringde visade det sig att hon glömt att det var sommartid.
Hon kom springande med andan i halsen till slut.

Så alldeles ovanligt att man glömmer är det nog inte.

Jag för min del tycker att det här med sommartid är enbart onödigt och fånigt.

Men nu är det sommartid i alla fall.

Fast här har det nyss kommit flera centimeter snö.
Och sommaren känns väldigt avlägsen just nu.

Kommentarer

  1. Sommartid ja ..det kunde det väl vara året om. I år ställde jag om alla klockor utom väckarklockan :) så då jag klev upp en timme för sent fick jag lite bråttom.
    Här är det riktigt aprilväder ..varannan dags väder eller väldigt omväxlande kanske är rätta ordet. Det regnar snöar haglar och är solsken om vart annat.
    Ha en skön påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig! Skönt att du inte behöver jobba hela påskhelgen.
    Kram =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen