Färdmedel



Det är isgator överallt just nu.
Man känner sig lite grann som Bambi på hal is.
Med hjärtat i halsgropen lyckades jag ta mig till och från affären helskinnad i alla fall.
Jag måste verkligen köpa broddar.

Fast drömmen vore att skaffa sig en sån här

En mopedbil. Den är automatväxlad, har gott om utrymme, går på diesel och drar väldigt lite.
Enda problemet är att de är så dyra.
Har hittat begagnade för runt 60.000 kr.
En förmögenhet för mig. Tyvärr!

Nej jag får nog fortsätta att använda mig av mina egna ben och av kommunala transportmedel.

Eller kanske jag skulle skaffa mig en likadan vagn som Gudinnan Freja.
Hennes vagn drogs av två katter.

Jag har ju tre katter här hemma.
Vilken uppgradering!




Kommentarer

  1. Broddar är bra säger matte! Klor säger vi men då tycker matte att vi är fåniga..Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Dom är så söta dom där bilarna!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning