Idag ska jag vara glad

 Jag har tusen saker som ska göras idag, måste göras.
Stress? Nej, inte alls. För jag har valt att inte stressa.
Jag har bestämt mig för att ta allt i min egen takt och inte jäkta.

Idag har jag valt att vara glad och må bra.

Det är 6 plus grader här just nu.
Ändå känns det som om man skulle behöva ta fram täckjackan snart tycker jag.

Jag längtar redan efter nästa sommar med sol och värme.
 Fast hösten har såklart sin tjusning också med alla vackra färger.
 Vintern är jag inte alls lika förtjust i. Jag hatar att frysa. Men en solig vinterdag med knastrande snö som glittrar i solen. Ja, då kan till och med jag gilla vintern.


 Dessutom kan det ju inte bli jul om inte det blir vinter.
Julen är min favorit tid på året.
Men efter julen får gärna all snö försvinna.

Nu har det ljusnat ute, kaffet har kallnat och
katterna jamar vid ytterdörren.
Så jag antar att det är dags att starta den här dagen.

Ha en dag fylld med glädje!



Kommentarer

  1. Vilka härliga bilder! Hoppas dagen blev så glad som du ville! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo då för det mesta lyckas jag få till det när jag bestämt mig. Kram =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning