Evig sommar!





Nu kommer alla tillbaka från semestern.
Barnen börjar i skolan igen.
Och alla gör sig redo för att återgå till vardagsrutinerna.

Människor planerar för hösten.
Inte jag! Nej, jag vill ha sommar, sommar, sommar!
Jag vägrar att se några som helst tecken på att hösten är i antågande.
Jag vill ha evig sommar!

Jag vill fortsätta att gå omkring i kortärmat och njuta av värmen.
Jag vill sitta i solen och äta mjukglass.
Jag vill plocka in vilda blommor och ha i vaser i mitt hem.
Jag vill plocka jordgubbar i trädgården att smaska på till kvällsmyset.
Jag vill gå barfota i gräset, jag vill sitta vid vattnet och njuta av sommarvindarna, eller promenera i skogen och njuta av skuggan under träden.
Jag vill..........helt enkelt ha sommaren kvar ett tag till.

Så kom inte här och påstå att det inte är sommar längre.
För hos mig är det minsann sommar hur länge som helst.
Iallafall tills sommarregnet förvandlas till det där kalla vita som inte får nämnas vid namn just nu.

Tralala lala....sommar.....sommar...sommar.

Kommentarer

  1. Det gäller ju att njuta så länge det varar istället för att hasta vidare..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag ska fortsätta njuta av sommaren tills första snön kommer tror jag. =)
      Kram och NosGos

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning