Hemma igen

Vi har fortsatt härligt sommarväder här.
+23 grader just nu.
Jag är hemma igen efter midsommarfirandet.

Midsommaraftonen var väldigt trevlig med fint väder, god mat och trevligt sällskap.
Men som vanligt är det alltid skönt att komma hem till sitt eget hem igen.

Jag är ju van att ha det lugnt och skönt.
Så sällskap ska vara i lagoma doser för min del.
Det är inte så att jag är någon enstöring men självvald ensamhet kan faktiskt vara skönt ibland.

Midsommaren firades alltså traditionsenligt.
Jag dansade inte själv runt någon stång, men jag såg andra som gjorde det.
Jag såg också många fina små midsommarflickor.
En del med blomsterkransar i håret.


Den finaste midsommarflickan av alla var min lilla Fanny (yngsta barnbarnet)
Hon hade varit på ansiktsmålning och blev vacker som en liten älva.
Hon låg helt blickstilla hela midsommarnatten för att inte målningen skulle suddas ut, berättade hennes mamma. 
                                     Yngsta barnbarnet Fanny 
Veckan som kommer ska jag vara med mina barnbarn i fyra dagar. 
Det ser jag fram mot, det ska bli jättekul.
Det är alltid roligt att vara med mina busungar.

 
Det äldsta barnbarnet Viktor
Fast det är inte så hemskt mycket busande nu när de börjar bli så stora.
Båda två fyller år i sommar, med en veckas mellanrum
Då blir Viktor 8 år och Fanny blir 6 år.

Tiden går så hisnande fort att man inte fattar vad som hände innan barnen är vuxna.
Min dotter är vuxen men jag kan fortfarande känna hennes små barn armar runt min hals.

Det är helt otroligt att det nu är hennes barn jag ska passa.
Tycker ju att det känns som om det var nyss hon var ett litet barn själv.
                             Dotter och dotterdotter
Ja,ja, tiden väntar inte på någon sägs det.
Så är det ju också.
Nu ska jag ta mig en eftermiddagsfika ute i trädgården.
Ha en fortsatt skön Söndag med allt vad det innebär.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen