Det förflutna

Jag har gått igenom gamla foton och försökt rensa lite
Det är otroligt vad man samlar på sig med åren.
Jag blev lite nostalgisk och mindes tider som varit när jag satt där med alla gamla foton.
Jag mindes gamla vänner och bekanta, vissa finns kvar i mitt liv men vissa har jag inte en aning om vart dom tog vägen.

Jag mindes också mig själv, som den person jag var då. En helt annan än den jag är idag. Tack och lov.
När jag tänkte tillbaka på mitt liv förr kändes det som om det var ett helt annat liv eller en helt annan människa det gällde.

Det var det ju också på sätt och vis.
Men det kändes helt surrealistiskt för ett tag.
Det är lite som om man lever flera liv under ett liv.

Låter lite förvirrat kanske.
Tänk vad ett besök i det förflutna kan ställa till med.
Alla minnen, tankar och känslor som rörs upp.
Det är som tur är inget besök jag gör om särskilt ofta.
Men utan mitt förflutna skulle jag ju inte vara den jag är idag.




Kommentarer

  1. Känner igen mig mycket i din beskrivning.
    Jag själv tycker inte särskilt mycket om mig själv när jag ser gamla bilder på mig som ung vuxen eller tonåring, vill gärna slippa minnas. Trots att jag då var "slätare" och "snyggare".
    Jag har inte så många bilder på min mamma i min dator. Men de jag har tycker jag är väldigt fina. Fast hon också skulle komma med en massa självkritik om hon såg dem.

    SvaraRadera
  2. Om hon såg dem när hon levde och inte var i himlen, menar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst var man slätare både på in och utsidan.
      Men man är ju sällan nöjd med sig själv.
      Kram =)

      Radera
  3. Det där med känslan av flera liv under detta liv, det håller jag verkligen med om. Vissa perioder ÄR som om det vore från ett annat liv. Omgivningen dvs. samhället, världen, åsikter, allt var annorlunda. Det sägs ju att våra celler byts ut allteftersom, så vi är faktiskt en annan person nu. Ibland känns det sorgligt. Men det visar också hur relativt allt är, och att inte oroa sig alltför mycket angående nuet i onödan...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen