Låt mig sova!

Babsan sover. Hon vet hur man gör det bekvämt för sig.
Jag undrar hur det skulle vara att vara en katt för en dag? Sova på en varm och skön plats. Vakna och gå upp och äta. Hoppas på att tvåbeningen man bor med har haft vett att köpa hem något riktigt gott.
Sitta och tvätta sig riktigt länge. Kanske gå ut en sväng. Om man har lust. Det är ju jobbigare att jaga nu när snön kommit.  Fast stannar man inne får man inte vara ifred för "ungarna" ju. Ungarna som vuxit och blivit stora.
Två av dom är redan större än sin mamma. Det gäller att hela tiden sätta sig i respekt hos dom. Mycket fräsande blir det. Fast de kan få tillåtelse att äta samtidigt om dom uppför sig. Den där tvåbeningen man bor med är inte det lättaste att ha att göra med heller. Svåruppfostrad är hon. Lär sig väldigt långsamt också. Hon kan varken jaga eller klättra i träd. Stackaren! Men komma och sticka upp den där blixtmaskinen i nosen på en när man sover som bäst det kan hon! Gå härifrån! Låt mig sova! Dumma människa!

Nej, vid närmare eftertanke vill jag nog inte prova att vara en katt i alla fall.
Inte ens för en dag.

Kommentarer

  1. Mjau men tänk vad du går miste om: En värld helt utan mänskliga bekymmer... En värld ur ett kattperspektiv kan vara riktigt roande! *fniss*
    Vore kul att se bilder på "de stora ungarna" också!?
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Hej Wikki!
    Jag lovar att sätta in nya bilder på kattmaffian snart.
    Kul att du tassade in!
    *NosPussar*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning