Regn,regn,regn.


Jag tror att det är dags att ta ett allvarligt jam med Skaparkatten från det stora taket. Han har säkert inte en aning om att det är någon däruppe som sitter och öser vatten över oss hela dagarna. Jag undrar om det finns råttor däruppe. I såfall är det säkert dom som jäklas med oss. Dom har väl gnagt hål på någon stor vattentank och sitter och fnissar åt våra blöta pälsar förståss. Men nu får det vara NOG! Jag är trött på allt vatten! Jag ska be Skaparkatten äta upp de dumma råttorna. Är det förresten någon som ser vad Skaparkatten och vår vän Gustav är lika varandra? Dom skulle kunna vara syskon. Det kanske dom är. Om Skaparkatten har några syskon förståss. Nej nu ska jag ta itu med jamandet mot det stora taket. Hoppas det hjälper. Hjälp gärna till om ni har tid.

Kommentarer

  1. Mjaou! Jag tror nästan att du har rätt om råttorna där uppe. Det måste vara onda råttor som försöker dränka oss katter. Ska nog ta ett jam med Skaparkatten jag med.

    SvaraRadera
  2. Men vet du. Vattnet kommer att ta slut och den stora gula kommer tillbaka! De vet ja för de var precis så de hände här!

    Men tills dess lovar ja att sola lite extra för dig och dina små!

    Tass!

    SvaraRadera
  3. Sippo: Bra att du hjälper till att jama Sippo. Ju fler jam desto bättre!
    Tass!

    Nea: Har den stora gula kommit dit du bor nu? Då kanske han är på väg hit. Kan du jama till honom att skynda på lite?
    *TassKram*

    SvaraRadera
  4. Japps här är det soligt och fint.. när molnen behagar flytta på i alla fall. Skall genast jama om att han skall rappa på upp till er!

    Svanskram!

    SvaraRadera
  5. Det stora gula har varit här hela dagen, bara så du vet det. Hoppas att det har kommit till dej oxå *tasskram*

    SvaraRadera
  6. Nea och Maya: Den stora gula har äntligen kommit hit! Jag har varit ute och rullat runt i gräset. Jag tror nog att Sippos och mina jamanden till Skaparkatten från det stora taket hjälpte. Men självklart hjälpte ni till åxå. Ni är riktiga kompisar!
    *nosgos och svanskramar*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen